Én is végigéltem egy adott sorsot. Nem az én sorsom volt, de én éltem végig.

Szünetel!

2011. november 19., szombat

Breaking Dawn - Hajnalhasadás Élménybeszámoló


Breaking Dawn – Hajnalhasadás

Élménybeszámoló


Kezdeném azzal, hogy nincs olyan dolog, amit ennél jobban vártam volna az elmúlt egy évben! Minden nap ezen járt az eszem, és mint egy kislány a bababoltban örültem a hírnek miszerint végre megvásárolhatom a jegyet, a jegyet mely a legcsodásabb élménnyel fog megajándékozni! Az elvárásaim hatalmasak voltak a filmmel szemben ezt nem tagadom, azonban mikor az utolsó képkockák is leperegtem előttem egyetlen szó harsogott a fejemben MÉÉÉÉGGG!

Na de haladjunk szépen sorjában!

SPOILER VESZÉLY! CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE!

A torkomban dobogó szívvel ültem le a helyemre s néztem végig a film előtti előzeteseket. Aztán végre elérkezett a várva várt pillanat s a vászon vérvörös színbe burkolózott a közepén megjelenő Breaking Dawn – Hajnalhasadás felirattal. Aztán hirtelen minden kék lett megérkeztünk La Pushba. Az eső szokás szerint szakadt, majd kinyílt a piros házikó ajtaja s kilépett rajta a megmásíthatatlan és utánozhatatlan Jacob Black, kezében Bella és Edward esküvői meghívójával. Imádtam ezt a jelenetet, ahogy dühtől fortyogva rohanni kezd, pólóját ledobva magáról majd kirobban belőle a már oly jól ismert és csodált hatalmas, rozsdabarna farkas.

Rengeteg vicces jelenet volt, ezek között is az a bizonyos esküvő előtti utolsó éjjel, amikor Edward legénybúcsújára készül két testvérével Jasperrel és Emmettel. Az ezt követő álom mely nem másé volt, mint Belláé eléggé morbiddá sikerült s épp ez volt az, ami élvezetessé tette. Egy esküvő melyen minden hófehérben pompázik, s vörös rózsaszirmok hullnak a magasból. A Bellán látható ruha eszméletlen szép volt, nekem legalábbis nagyon tetszett. Ez az álom aztán persze rémálommá vált, de hogy miért ezt már nem árulom el! A következő, ami nagyon tetszett az, amikor végre elkezdődött az igazi esküvői ceremónia s láthattam Bellát teljes pompájában. A haja és a sminkje tökéletes volt semmi csicsa és miegymás, pont az, amit elképzeltem! Az a rész, míg Bella és édesapja, Charlie arra vártak, hogy megszólaljon a nászinduló iszonyat élethűre és valóságosra sikerült. Olyan volt mintha Kristen valóban saját esküvőjén lenne s az ekkor természetes idegesség jól látható volt arcán, ahogy mély levegőket véve próbált megnyugodni. Az esküvői ruhája bevallom nekem túlontúl egyszerű volt, ami viszont nagyon is tetszett az a ruha hátsó része, a hátán lévő kivágás. A partiról is mondanék néhány szót. A beszédek igazán viccesre sikeredtek, legfőképpen Charlie és Emmett beszéde tetszett, majd ha megnézitek, rájöttök miért is mondom ezt. Amit itt hiányoltam az nem más volt, mint a táncok. A könyvben ugye a mennyasszony mindenkivel táncol, Carlisle, Emmett, Jasper, Charlie, de itt csupán egyetlen „táncot” láthattunk Belláét és Edwardét, amit én nem is igazán neveznék annak.

Jajjj és végre eljött az a jelenet, amit olyannyira vártam! Edward és Bella a ház mögötti részhez sétáltak egészen közel az erdő fáinak takarásába. És akkor a fák közül kilépett Jacob, fehér hosszú ujjú ingjében s sötét nadrágjában. Leírhatatlan volt az érzés, ami ekkor végbe ment rajtam. Szívdöglesztő látványt nyújtott a bőre és a fehér ing közti kontraszt. A borostás arca csak még férfiasabbá és vonzóbbá tette őt a szememben. A találkozásuk, ahogyan Bella a nyakába ugrott örömében, nagyon megindítóra sikerült. A táncuk is tetszett, ahogy párszor a magasba emelve Bellát megforgatta őt. Na de ez a boldogság sem tartott sokáig s végül Jacob feldúltan távozott az ünnepségről. Jöttek a búcsúzkodások, Bella és Edward már indulásra készen, átöltözve fogadták a jó kívánságokat és miegyebeket. Az ekkor Bellán lévő ruha nagyon jó volt, és jól is állt neki, ahogyan a cipő is. A Charlie-s búcsú kissé szívfacsaróra sikeredett, de ennek minden bizonnyal ez is volt a célja. Még egy pont volt, ami számomra és Bella számára is szívfájdító volt, mégpedig az erdőből hallható fájdalmas farkasüvöltés.

Következzék a nászút!

A helyszín fantasztikus volt! Nem is tudtam volna ennél megfelelőbb helyet elképzelni! A ház csodálatos volt, a hálószoba kellőképpen romantikus és meghitt érzést keltett bennem. Az pedig, hogy egyenest az óceánra nézett, hát leírhatatlan! A nászéjszaka annak ellenére, hogy csak 12-es besorolású volt kellőképpen el lett találva. Nem volt túl kevés sem túl sok, pont megfelelő. Igazán romantikus, érzéki jelenet volt. A hosszú-hosszú ideje tartó várakozás már mindkettejük arcán látható volt és ez tetszett nekem. Eljött a reggel s bár ekkor még kevésnek bizonyult számomra a meghitt perceket vetítő idő, de amikor Bella emlékein keresztül láthattuk a folytatást kiengesztelődtem. Nem maradt el az ez utáni kisebb vita sem az újdonsült házaspár között, ami persze a Bellán ejtett foltok miatt alakult ki. Jöttek a különböző női praktikák, amik Edward elcsábítása érdekében történtek. A fehérneműk egytől egyig tetszettek és itt megjegyezném, az öcsém (16), aki egyébként nem tartja szép nőnek Kristent a film végeztével elárulta ez volt az a pillanat, amikor beleszeretett hősnőnkbe! Edward reakcióin nem csak én, de az egész mozi jót nevetett, vicces volt. Persze mind tudjuk ez az ellenállás nem tartott túl sokáig s végül beadta derekát. Hogy erről is mondjak némi negatívumot, volt egy dolog, amit nagyon hiányoltam, mert úgy gondolom az a könyvben is egy igazán fontos rész volt, mégpedig az a bizonyos álom, arról a gyönyörű bronzhajú, zöld szemű kisfiúról.

Eljött a pillanat mikor fény derül Bella terhességére. Rob ügyesesen eljátszotta lesokkolt vámpírt, s ahogyan vámpír gyorsasággal összepakolta a cuccokat még jobban alátámasztotta kétségbeesését. Nekem nagyon tetszett az, amikor a visszautazás alatt Bella és Edward szótlanul ülnek egymás mellett az autóban. Ez által látszott az a kimondatlan feszültség kettejük között. Mert míg Edward azért aggódott, hogy minél előbb kivehessék a Bella életét kockáztató „izét” addig Bella minden áron megakara védeni kettejük szerelmének gyümölcsét, a kis Edward Jacobot.

És igen újra feltűnt Jacob, s amint megtudja a mesét, amit Cullenék és Bella hitettek el Charlie-val eszét vesztve rohan a Cullen birtokra, bosszút állni tettükért. Bevallom, ez a jelentek kissé gyér volt, mármint a könyvben olyan jól le van írva az, ahogyan fortyog magában, ahogyan eltervezi kivel és milyen sorrendben kell végeznie ahhoz, hogy minél tovább életben maradhasson, természetesen azért, hogy a lehető legkevesebb Cullen maradjon életben. Persze ez mit sem von le Taylor színészi munkájának tökéletességéből, mert abban nem volt hiba! A pillanat, amikor tudatosul benne Bella él, jól látható meglepettséget tükröz Jacob arcán. Amikor látni véltem a már jócskán terhes Bellát elborzadtam, pedig itt még a későbbiekhez képest jól nézett ki.

Jöjjön egy újabb negatívum, amit most az Edward-Jacob párbeszédre terjesztenék ki. Ez a rész nem lett elég könyv hű. Nekem nem jött át az a szenvedés és gyötrelem, amit Edward érez a könyvben. Nem volt meg az a párbeszéd, ami ezt érzékeltette volna. Szerintem pont az volt benne a lényeg, hogy képes lenne akár félreállni az útból és elviselni azt, hogy Jacobé legyen Bella, ha az azt jelenti, hogy életben marad. De itt semmi ilyesmi nem volt! Ezt nagyon sajnáltam. Ismét megjegyezném ez nem Rob színészi képességeit vonja kétségbe, a forgatókönyvet lehetett volna kicsit másképpen alakítani!

Miután Jacob megpróbálta lebeszélni Bellát az öngyilkos küldetéséről – s persze mind tudjuk, hogy nem járt sikerrel – ismét feldúltan távozott a villából. Ekkor következett egy újabb nagyon szupi rész. Jacob farkas alakban rótta az erdőt s mindeközben minden emléke újra és újra lejátszódott fejében, amit ez által a falka többi tagjai is láttak. Minden farkas egytől egyik gyönyörű volt a legszebb mégis Jacob és Sam, legalábbis nekem ők tetszenek leginkább farkasként. A hallottak és látottak alapján Sam úgy dönt, a szerződés immáron nem létezik tovább s meg akarja támadni az ellenséget, tetteik miatt. Ekkor azonban fordul a kocka és Jacob lesz az, aki ellenkezik az ötlet és ez által Sam parancsa ellen. Nem ő az egyedüli, Seth egyetért Jacobbal, hiszen ő igazán megkedvelte Cullenéket s leginkább Edwardot. Sam alfa hangjának azonban egyikőjük sem volt képes ellenállni, így meghunyászkodva hallgatták parancsait. Kivéve Jacob, ő küzdött a nyomás ellen mely megpróbálta megtörni akaratát s végül ez sikerült is neki. Beismerve végre, hogy ő Ephraim Black leszármazottja, aki nem arra született, hogy mások parancsait kövesse, kivált a falkából. Tehát ez a részlet is remek volt, mind a látványban, mint minden másban. A farkasok közti kommunikáció is remekül meg lett oldva.

Az idő telt Bella pedig egyre ramatyabbul nézett ki. Jacobhoz időközben csatlakozott Seth és Leah is. Az idő haladtával Bella egyre soványabb és betegebb lett. Láthattunk egy vizsgálatot is, amit a Carlisle irodájában berendezett vizsgálóban végeztek el. Ekkor világosították fel Bellát, miszerint ha ez így folytatódik, még az előtt megáll a szíve, hogy megszülhetné a babát. Bella jól láthatóan megrémült ettől, de még mindig az az egy volt fontos számára, hogy a baba életben maradjon. Ekkor jött el a következő kedvenc részem. Edward kirohanása. Pontosan azért nyerte el ennyire a tetszésemet, mert még sosem láthattuk ilyen módon viselkedni őt, főleg nem Bellával szemben. Bella ennek ellenére is hajthatatlan volt. Az ezután következő jelenet igazán kiverte nálam a biztosítékot és mégis imádtam, pont az miatt, mert ennyire visszataszító és megdöbbentő volt. Rosalie és Bella éppen a fürdőszobában voltak, Rose Bella fürdővizét készítette amikor Bells a tükörhöz lépett majd a köntösétől megszabadítva felsőtestét láthattuk a kiálló csontokat, melyeket már csak a bőr fedett. Drámai pillanat volt ez számomra.

Miután Jacob belső monológja segítségével rájöttek talán a babának sokkalta inkább vérre, mint emberi táplálékra van szüksége láthattuk amint Bella egy egész pohárnyi vörös folyadékot fogyaszt el szívószál segítségével. Ennek hatására valamivel jobban érezte magát.

Egy újabb mókás rész volt az, amikor a baba neveiről beszélgettek. Bella már tudta, ha fia lesz E. J. (Edward Jacob) –ként fogja elnevezni, ha lány, akkor pedig Renesmee (Renee + Esme) –ként. Jacob számára mindkettő abszurd volt, amit mimikája segítségével igazán mókásan kis is fejezett.

Elérkeztünk a szülés pillanatához, ami igazán drámai hatásokkal tűzdelt lett. Amikor Bella gerince eltörik és a padló felé zuhan. Ahogyan az ö szemén keresztül láthattuk a körülötte sündörgő, rohangálókat, akik próbáltak segíteni neki. A vérfagyasztó sikolyok melyek elhagyták száját, s az arcán látható fájdalom fantasztikus volt. Ahogyan azt előre mondták a szülés morbid és igazán véres jelenet lett. Ahogy Edward küzd szerelme életéért.

S végre megpillanthatjuk a babát! Bella még ezután pár pillanat erejéig magánál van, és aztán, bumm, képszakadás. Végül a baba Rosalie-hoz kerül, a két férfi pedig minden erejével azon van, hogy életben tartsa szívüknek elrablóját, Bellát. Én, aki jól tudom mi lesz a vége s tisztában vagyok azzal, hogy semmi baja nem esik, halálra izgultan vártam mi történik ezek után. Ismét meg kell, dicsérjem Kristent, mert remekül alakította a hallottat. Ahogyan Edward próbálta megmenteni őt, és megannyi sebet ejtett szerelmén, hogy ezzel is elősegítse az átváltozást, ahogyan könyörgött neki, hogy ne hagyja el… Ez volt az a pillanat, amikor majdhogy elsírtam magam. Mikor Jacob összetörve hátrált a mozdulatlan test mellől a szívem szakadt meg érte! Amikor kiment a ház elé és sírva rogyott a földre, jajj hát kivoltam! Úgy megvigasztaltam volna. Ügyes alakítás volt! Grat Taylor! Aztán testtartása megváltozott, tudjátok az a bizonyos „Ezért megöllek” kifejezés ült ki az arcára. Felpattant majd egyenest a nappaliba ment, ahol meglátta a kandallóval szemben ülő Rosalie-t, karjában a kis Renesmee-vel. Hagy jegyezzem meg, hogy míg a szülés pillanatában látott baba egy valódi csöppség volt, az ekkor már Rose-nál lévő egy számítógépes kreálmány, ami nem nyerte el a tetszésemet. Bevallom a bevésődéses jelenettel szemben voltak a legnagyobb elvárásaim, mert számomra az egy igazán fontos és kedvelt rész volt a könyvben. Féltem, hogy nem lesz eléggé átható és érezhető az, ami akkor végbe megy farkasunkban. DE sikerült! Rohadt jó lett és nagyon ügyes volt Taylor! Emlékszem olvastam egy interjút még a film előtt, amiben a bevésődésről volt szó. Akkor Taylor úgy nyilatkozott ettől félt ő is a legjobban mert csak annyit mondtak neki : „Nézd azt az x-et a falon és vésődj be!”Hát ő megtette és nem is akárhogyan! Ejtenék néhány szót az imprinting alatt látható hölgyeményről. A kis McKennzie gyönyörű kislány, remek választás, azonban amikor láthattuk a már felnőtt Renesmee-t hát enyhén fogalmazva nem valami szép.

Lassan a végére érünk a bevésődés után megérkeztek a farkasok. Megtámadták Cullenéket és egy eléggé szoros harc alakult ki köztük és kedvenc vámpírjaink között. Aztán megjelent Taylor ember alakjában s megállásra utasította őket. Az előzetesben is hallhatjuk, amint elhangzik ez a bizonyos mondat: „If you kill her, you kill me!” (Ha őt megölöd, engem ölsz meg!) Én akkoriban teljesen biztos voltam abban, hogy ezt majd Bellára fogja érteni, de nem! Hiszen Bella többé nem jelentett neki többet jó barátnál, az, aki innentől fogva a földhöz kötötte őt Nessie volt. Ekkor még Edwardon kívül senki nem értette miről beszél, azonban amikor Sam megtámadja Jacobot és ő ennek hatására átlényegül, a másik alfa számára is világossá válik, már nem tehet semmit. Hiszen ahogyan azt Edward is elmondja, a többieknek egyikőjük sem bánthatja a másik lenyomatát, tehát a lánya most már biztonságban van. Ez is egy nagyon jó rész volt.

A végén láthatjuk, amint Bella ott fekszik az orvosi ágyon, ahogyan átöltöztetik, megfésülik őt. Mindeközben ő teljesen mozdulatlan mintha aludna. Belül azonban szenved, úgy érzi mintha élve máglyára vetnék és égetnék el testét. A rendező és az ezért felelős emberek nagyon jól megoldották, hogy még ezt is módunkban álljon látni. Nyomon kísértük, ahogyan a méreg végig halad testén és gyógyítja meg sebeit. Ahogyan egyre szebb és szebb lesz. Hallhatjuk, ahogyan gyenge szíve küzd az életben maradásért, azonban végül ezt a szervét is eléri a méreg. Egy utolsó hangos dobbanás és vége! Az átváltozás befejeződött! A szemünk elé tárul egy új és gyönyörű Bella! A kamera ráfókuszál, majd kinyitja vörösen izzó szemeit!

Hát ez lenne az én véleményem erről a filmről! Felsorolhatnám az összes jelzőt, ami tökéletességét jellemezné, de nem teszem, nézzétek meg ti is és rájöttök mik is ezek a szavak!

Ezúttal is szeretnék gratulálni Kristennek, Robnak és Taylornak remek munkájukért, mert higgyétek el, megérdemlik! Köszönöm nekik, hogy ilyen szép pillanatokat szereztek nekem!

Már nagyon várom a második részét bár bevallom az izgatottság mellett némi félelem is lakozik bennem. Azzal a résszel végleg lezárul a saga és nem lesz több izgatott várakozással töltött év…

Ha valaki esetleg nem ért egyet az itt leírt véleményemmel az nyugodtan írja meg nekem!

Puszillak titeket Tw fanok!

U.i.: Aki megnézi, a filmet ne hagyja el a termet a stáblista megjelenésekor! Mert van még tovább is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése